måndag 6 mars 2017

Vardagen hos oss

I två månader har vi nu kört på med vår nya vardag. Det fungerar förhållandevis bra. Jag vet att jag hade tyckt det varit pest att vara hemma i 8 månader till, jag hade varit en sämre mamma. Att ha ett par tuffa mornar i månaden är värt det alla dagar i veckan! Jag har en ledig dag mad barnen mitt i veckan och de lämnas efter frukost och hämtas cirka 16 alla dagar. Inte optimalt men så bra vi kan.
Det som varit jobbigast är den mörka årstiden. Att vi, pga Rudolfs test att jobba som lärare, inte kunnat göra någon långresa denna vinter. Det är tur att det nu äntligen är mars och man märker skillnad på ljuset på kvällarna för varje vecka som går.
Barnen somnar vid 19 och ett tag nu har jag inte orkat ta mig för något efter det. Jag ser framemot aktiviteter i vår med kollegor och vänner. Helgen spenderades i Berlin med syrran och mamma. Där pratar vi energipåfyllning deluxe! Det var så efterlängtat och jag letar nu efter en vettig resa för hela familjen över påsk, eftersom det är nästa period för oss då vi kan resa. (Har inte helt vant mig vid att vara låst till när vi kan resa - kommer jag någonsin göra det?)
Nu ska jag leta vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar