lördag 18 januari 2020

Slutet av 2019 blev däremot precis som jag tänkt mig (drömt om)

För 2019 blev året då vi blev 5 i familjen. En dröm sedan så länge jag kan minnas. Något som även kunde ha stannat vid en dröm blev nu alltså verklighet. Den 22 augusti kom lillasyster Vivianne, efterlängtad till tusen och familjen är nu komplett.

Celestes ben läkte fint och gipset kunde tas av som planerat i januari. Det gjorde att vi i februari kunde besöka Krabi i Thailand. En något för varm resa men välbehövlig sådan.

I maj gjorde jag och Sune en favorit i repris, vi drog till Mallis med mina päron. De flög från Köpenhamn och vi från Sturup. Nytt för i år var stt även Celeste hängde på.

Eurotrip 2019 innebar 2019 bröllop för min kusin Nicole och hennes Markus i Florens vilket fick styra årets rutt. Vi han även med Sloveniens aloer och kust, Levanto och Comosjön. Resan avslutades som sig bör hos Heidi och Allan i Zurich innan vi i början av juli styrde bilen norrut igen.

Sen väntade 6 vevkors väntan på Vivianne, som inte följde sins syskon i att komma tidigt utan stannade i magen till dagwn innan det var dags. Jag minns det som en evig väntan och lider med de som går över tiden.

Hösten däremot, när hon väl var här bara sprang iväg. Dagarna går lätt att fylla då Sune börjat förskoleklass, vår stora kille. Det innebär lämning och hämtning på två olika ställe. Men det går fint och jag har fått hjälp av svärisarna en hel del!

På höstlovet besökte vi Stockholm för första gången. Inte ens jag och R har varit där tillsammans innan. Barnen har sett mycket utomlands men inte vår egen huvudstad tänkte vi. Sagt och gjort, vi tog tåget upp och fick 3 härliga dagar där.

Vivianne växer och utvecklas. Igår åkte den här sitsen de kan springa runt i fram (vad heter den??) Hon stod nöjd och spanade spanade in världen från ett nytt håll. Vår fina lillasyster.

Vi ser framemot ett härligt 2020 tillsammans där vi får hålla oss friska och upptäcka nya saker och platser tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar