lördag 30 december 2017

happy new year

När jag måste leta mig fram för att förstå hur jag uppdaterar bloggen, då är det illa.
Var har denna höst tagit vägen? Året är ju slut nu, vad hände?

Sen augusti går barnen på samma förskola vilket underlättar logistiken betydligt. Hösten har bjudit på två weekends, en till Budapest och en till Riga, sköna avbrott i vardagen. R har börjat plugga vilket kräver mycket av allas vår tid. Vi tar en uppgift i taget om vi säger så. Varken han eller jag är några läshuvuden men han kör på och jag stöttar. Jag har bytt arbete på arbetet. Sitter numera på sjukhuset istället för på huvudkontoret. Arbetar i projekt istället för i linje. Skillnaderna är så mycket större än jag trodde de skulle bli, bytet har krävt energi till max och jag känner mig ny på jobbet trots att det har gått 3,5 månad sedan jag bytte. Kan säga att jag ofta funderar på vad jag ska bli när jag blir stor :/ Jag hoppas att det kommer kännas bättre på jobbet nästa år :)
Julen har tillbringats i Sälen med min sida. Tur med vädret, skidåkning, god mat och glada barn, allt man kan önska!

2017 har varit ett bra år som inleddes i Österrike och avslutas hemma i Malmö. Däremellan har allt möjligt hänt, både bra och dåliga saker. Jobbmässigt har det varit ett mindre bra år, familjemässigt ett bra. Det känns som att jag har jobbat hela året men våren var så lyxig med 60% och hösten också med 80%. Vi har varit friska (frånsett påsken från hell och lite småvab hit och dit) vi har inte mist någon nära men har fått nya familjemedlemmar och vänner som har fått barn. Vi har kunnat resa både inrikes och utrikes. R har sålt sin motorcykel och tvättstugerenoveringen har pågått och just nu är det bara det roliga (men svåra) val av kakel/klinker kvar, samt ditsättning och och installation av allt :)

2018 jag är redo - välkommen med vad du än har att komma med. Jag har aldrig haft så lite planerat inför ett år som nu men samtidigt aldrig haft så många tankar, idéer, funderingar och önskningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar