måndag 7 maj 2018

Update!

Sommaren är här, eller. Det har åtminstone känts så i helgen och känslan håller i sig. Vad härligt. Trots avbrott i vardagen med resor till varmare breddgrader är jag riktigt trött på regn, rusk och kyla. Våren och sommaren är extra välkommen i år!

Drygt 1 månads arbete kvar, lite mer exakt 27 dagar innan det är dags för årets eurotrip. Jag ligger långt efter i planeringen men blev helt ärligt rätt mätt på att planera efter all planering med Singapore/Malaysia resan som gick av stapeln nu i mars. Det är mycket att ta hänsyn till i år, bland annat fotbolls-VM. Det gäller ju att inte ha en dag i bilen när Sverige spelar match t.ex. men det ordnar sig nog tillslut. Det blir en liknande rutt som förra året och med 4 tidigare resor i bagaget så har man skaffat sig lite rutin både vad gäller packning och resvägsplanering. Längtar!

Sedan kör vi ett par veckor på hemmaplan innan det är dags att fira min pappa som fyller jämnt. Då åker vi 10 pers till Portugal. Rudolf ganska nöjd då han får ett nytt land på ”antalet besökta länder listan” och drar ifrån ytterligare….

Annars har vi en 2,5 årig envis sur rackare hemma. Envis till tusen och börjar skrika för minsta lilla motgång. Till det en styck snart 5 åring som påminner oss om att det är inte vi som bestämmer över honom utan det gör hans hjärna  Humörsvängningar även här men mestadels en kille med stort hjärta som värnar om sin familj och lillasyster. Igår var det dags för Kalvinknatet och han var stolt som en tupp efteråt. Tidigare har han bara sprungit Bamseloppet på Malmöfestivalen men nu var det så dags för ett lite mer arrangerat lopp. Sune som sagt nöjd men jag kan ändå inte låta bli att ställa mig frågan om arrangören gör det för barnen eller för föräldrarna. Lite för mycket jippo för min smak och ärligt talat vad ger det en 2 åring att springa 400 meter med dånande musik och folk överallt. Sune är som sagt snart 5 och jag tyckte han var i minsta laget. Höj åldersgränsen och satsa på kvalité för de äldre barnen som då anmäler sig!

På renoveringsfronten går det som oftast i snigelfart, efter 1,5 år är tvättstugan äntligen kaklad, nu väntar klinker (om plattläggaren kan få tummen ur och komma!!), köp av vitvaror så som toalett och tvättmaskin/torktumlare, putsning av väggar (som ej är kaklade) och inkoppling av lite el och alla maskiner. Är vi klara innan året är slut är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar